PETR DUBJAK O MNĚ | AKTIVITY PROJEKTY VÝSTAVY PUBLIKACE | FOTKY KRESBY OSTATNÍ

KONDIČNÍ CHOZENÍ V KOPCÍCH V OKOLÍ OSTOPOVIC ... Přední hora - Urbanův kopec - Tři břízy - Panský vrch

O kondičním chození bylo mnoho napsáno, o jeho prospěšnosti, metodách tréninku i potřebném vybavení. Zde bych ale chtěl zmínit, že i blízké okolí Ostopovic má velmi příznivé přírodní terénní podmínky pro takovéto posilování nejen tělesné formy.

Vytipoval jsem a pravidelně provozuji jednu z možných tras, na které lze střídat ostrou chůzi do prudkých i táhlých kopců s rovinami a cestami zpět do údolí. Při stoupání dochází k prospěšné stresové zátěži organismu a tím k jeho posilování, na následujících úsecích po vrstevnicích dojde k uvolnění a někde při klesání se dá třeba i seběhnout. To vše je cílem takového chození.

První výstup začíná po prudkých schodech Lesní naučné stezky až na vrchol Přední hory. Kdysi tu stála jednoduchá dřevěná rozhledna, nyní je z toho místa vidět panoráma střední části obce se sídlištěm Starého Lískovce na pozadí většinou skrz ploty konců zahrad. Po hřebeni Přední hory se klesne až na spodek ulice Zahradní s odbočkou po ulici Padělky. Odtud vede stoupák směrem k Druhému mostu a vede dál až na planinu bývalé říšské dálnice nad Šelší. Odtud je za sloupem velmi vysokého napětí cesta vzhůru na Urbanův kopec s uceleným širokým a dalekým výhledem od západní části až po severovýchodní horizont Brna. Dál se podél plotů zahrad sestoupí zpět k Druhému mostu na další převýšení po cestě až nad Tři břízy. Odtud vede lesem prudce dolů pěšina a po úbočí dál se napojí na cestu od Slepičky prudce vzhůru opět ke Třem břízám. Nahoře, kolem pole, přes odbočku Ke stolečku nebo do Nebovid, se dá postupně dojít k počátku Panelky s výhledem na střelické kopce a na Troubsko či Bosonohy. Zde je výstup na Panský vrch. Pak už jen Slepičkou, přes První most zpátky do Ostopovic na ulici Lípovou.

A ještě pár drobných zajímavostí. Na takovém či podobném okruhu se dá nachodit pět až sedm kilometrů. Převýšení činí dohromady přes tři sta metrů, když základní rozdíl výšek například od kaple po nejvyšší Urbanův kopec je přibližně 94 metrů. Nelze nezmínit, že po takovém výletu se dá snadno posilnit a občerstvit v ostopovických restauracích.